Ku Takohen & Pikëpriten Prologu & Epilogu i Apokalipsit

/

Studiuesit e Apokalipsit kanë vënë re se fjalët dhe frazat që gjenden në fillim të librit përsëriten në fund, ndërsa nuk gjenden askund tjetër në mes. Hetimi i mëtejshëm i këtij vëzhgimi ka zbuluar një pikë kyçe për të kuptuar librin e Apokalipsit: strukturën e tij të jashtëzakonshme sintaksore dhe retorike. Në vend që të përballet me një grumbull kaotik simbolikash dhe alegorish të errëta, ky libër ka një strukturë dhe organizim të qartë në paraqitjen e temës së zgjidhjes së Zotit për problemin e mëkatit. Libri është i strukturuar si një figurë retorike kryqëzuese / pikëprerëse, domethënë një strukturë që e ndan tekstin në dy pjesë që pasqyrojnë njëra-tjetrën dhe kulmojnë në mes të tekstit. Kjo strukturë ilustrohet skematikisht si më poshtë:

Tek Apokalipsi e ndeshim strukturën e figurës ky dy brinjë pikëpriten, përmes një rrëfimi progresiv të ngjarjeve në gjysmën e parë të librit të cilat pasqyrohen në gjysmën e dytë. Në këto rrëfime gjejmë fraza dhe alegori të ngjashme.

Në shumë raste, një provë e tillë është unike për pasazhe specifike të Apokalipsit apo edhe për të gjithë Biblën.

Pasazhet mund të identifikohen lehtësisht, sepse çdo pasazh (përveç prologut dhe epilogut) fillon me rrëfimin e një skene në shenjtëroren qiellore, me referenca për objektet që gjenden në të. Për shembull, froni i Perëndisë, llamba me shtatë drita dhe altari i temjanit, objekte që gjenden gjithashtu në shenjtëroren tokësore, ose përshkrimi i katër kafshëve, njëzet e katër pleqve dhe një morie engjëjsh që rrethojnë fronin qiellor. Çdo prerje ka një model specifik që pasqyrohet në prerjen përkatëse të seksionit tjetër. Fjalët, frazat dhe alegoritë karakteristike që i gjejmë në një pjesë të formës së kryqit, i gjejmë edhe në pjesën tjetër. Në shumë raste, këto çifte fjalësh dhe frazash nuk gjenden askund tjetër në librin e Apokalipsit apo edhe në të gjithë Biblën. Për më tepër, përshkrimi i ngjarjeve që ndodhin në shenjtëroren qiellore që paraprijnë figurën me brinjë që pikëpriten ka një sekuencë të jashtëzakonshme të funksioneve rituale të shenjtërores së Dhiatës së Vjetër, që konfirmon interpretimet e pasazheve përkatëse që i paraprijnë ato.

Ballafaqimet e mëposhtme tregojnë pasazhet specifike dhe pasqyrimin e tyre, si dhe skenat e shenjtërores, që paraprijnë çdo pasazh. Ju do të jeni në gjendje ta kuptoni këtë model ndërsa lexoni librin dhe do të shihni se çiftet e kryqëzuara do t’ju ndihmojnë me interpretimin e tyre.

PROLOGU (Apokalipsi 1:1-10) / EPILOGU (Apokalipsi 22:5-21)

Prologu: “Zoti, për t’u treguar shërbëtorëve të tij gjërat që duhet të ndodhin së shpejti.” (1:1)
Epilogu: “Zoti Perëndi… dërgoi engjëllin e tij për t’u treguar shërbëtorëve të tij gjërat që duhen bërë shpejt.” (22:6)

Prologu: “Lum ata që dëgjojnë fjalët e profecisë dhe ruajnë atë që është shkruar në të.” (1:3)
Epilogu: “Lum ai që i ruan fjalët e profecisë.” (22:7, 10, 18)

Prologu: “Sepse koha është afër.” (1:3)
Epilogu: “Sepse koha është afër.” (22:10)

Prologu: “Ai vjen me retë.” (1:7)
Epilogu: “Unë vij shpejt.” (22:12, 20)

Prologu: “Një libër u dërgohet shtatë kishave.” (1:1)
Epilogu: “Një engjëll dërgohet për të dëshmuar në kisha.” (22:16)

Prologu: “Unë jam A dhe Ω, i pari dhe i fundit.” (1:11)
Epilogu: “Unë jam A dhe Ω… i pari dhe i fundit.” (22:13)

Prologu: “Unë (Joani) rashë në këmbët e tij si i vdekur.” (1:17)
Epilogu: “Dhe unë Joani… rashë për të adhuruar te këmbët e engjëllit.” (22:8)

***

KISHA NË TOKË (Apokalipsi 1:10 – 3:22) / KISHA NË QIELL (Apokalipsi 21:1 – 22:5)

Tabernakulli në shenjtërore: 1:12-15 / Tabernakulli në shenjtërore: 21:2-5, 22

Prologu: “Premtoni të hani nga pema e jetës.” (2:7)
Epilogu: “Ai i tregoi pemën e jetës.” (22:2)

Prologu: “Atij që fiton, unë do t’i jap…” (2:7,17, etj.)
Epilogu: “Ai që fiton do të trashëgojë të gjitha gjërat.” (21:7)

Prologu: “Atij nuk do t’i bëhet padrejtësi nga vdekja e dytë.” (2:11)
Epilogu: “Dhe vdekje nuk do të ketë më.” (21:4)

Prologu: “Ja, unë po vij shpejt.” (3:11)
Epilogu: “Ja, unë vij shpejt” (22:7)

Prologu: “Dhe unë do të shkruaj mbi të…emrin tim të ri.” (3:12)
Epilogu: “Dhe emri i tij do të jetë mbi ballin e tyre.” (22:4)

Prologu: “Ai që fiton do të jetë një shtyllë në tempullin e Perëndisë.” (3:12)
Epilogu: “Perëndia dhe Qengji janë në tempull.” (21:22)

Prologu: “Jerusalemi i ri që zbret nga qielli nga Perëndia im.” (3:12)
Epilogu: “Jerusalemi i ri, që zbret nga Perëndia, nga qielli.” (21:2,10)

Prologu: “Fitimtarët ulen me Krishtin në fronin e Tij, ashtu si Ai ulet me Atin.” (3:21)
Epilogu: “Shërbëtorët e Perëndisë do të mbretërojnë dhe do t’i shërbejnë Perëndisë dhe Qengjit, të ulur në fronin e tyre.” (22:1,3,5)

***

KRIZA HETIMORE (Apokalipsi 4:1 – 8:1) / KRIZA EKZEKUTUESE (Apokalipsi 19:1 – 20:15)

Tabernakulli në shenjtërore: 4:1 – 5:14 / Tabernakulli në shenjtërore: 19:1-8

Prologu: “Pashë dhe papritmas u hap një derë në qiell.” (4:1)
Epilogu: “Dhe pashë qiellin e hapur.” (19:11)

Prologu: “Kështu që! Një fron ishte në qiell dhe një i ulur mbi fron.” (4:2)
Epilogu: “Dhe pashë një fron të madh të bardhë dhe atë që ishte ulur mbi të.” (20:11)

Prologu: “Hapja e librit të vulosur.” (5:1-9)
Epilogu: “Dhe u hapën librat dhe u hap një libër tjetër, që është i jetës.” (20:12)

Prologu: “Të shpëtuarit bëhen mbretër dhe priftërinj dhe mbretërojnë në tokë.” (5:9,10)
Epilogu: “Ata që ringjallen janë priftërinj të Perëndisë dhe të Krishtit dhe mbretërojnë.” (20:6)

Prologu: “Një kalë i bardhë dhe ai që ulej.” (6:2) Epilogu: “Një kalë i bardhë dhe ai që ulej mbi të.” (19:11)

Prologu: “Fuqia i jepet vdekjes dhe Hades është për t’u vrarë.” (6:8)
Epilogu: “Vdekja dhe Hadesi janë shkatërruar.” (20:13, 14)

Prologu: “Shpirtrat e martirëve i kërkojnë Zotit të gjykojë.” (6:9, 10)
Epilogu: “Shpirtrat e martirëve jetojnë dhe mbretërojnë me Krishtin.” (20:4-6)

Prologu: “Deri kur… nuk do të gjykoni dhe hakmerreni për gjakun tonë?” (6:10)
Epilogu: “Ai gjykoi… dhe gjaku i shërbëtorëve të tij u hakmor” (19:2)

Prologu: “Ardhja e Dytë, theksi mbi zemërimin e Qengjit.” (6:12-17, veçanërisht v. 16,17)
Epilogu: “Ardhja e Dytë, theksi mbi zemërimin e Qengjit.” (19:11-19, veçanërisht v. 15)

Prologu: “Mbretërit, maniatët, të pasurit, milionerët, skllevërit dhe të lirët luten të vdesin.” (6:15, 16)
Epilogu: “Mbretërit, princat, të fuqishëm, të lirë dhe robër vdesin.” (19:17, 18)

Prologu: “Një turmë e madhe besimtarësh qëndron përpara fronit të Perëndisë.” (7:9)
Epilogu: “Një turmë e madhe besimtarësh qëndron përpara fronit të Perëndisë.” (19:1, 6)

***

PLAGËT E SHTATË BORIVE (Apokalipsi 8:2 – 11:19) / PLAGËT E SHTATË FLAKËVE (Apokalipsi 15:1 – 18:24)

Tabernakulli në shenjtërore: 7:9 – 8:5 / Tabernakulli në shenjtërore: 15:1-8

Prologu: “Murtaja e parë bie në tokë.” (8:7)
Epilogu: “Murtaja e parë bie në tokë.” (16:2)

Prologu: “Murtaja e dytë bie në det dhe një e treta e detit bëhet gjak.” (8:8)
Epilogu: “Murtaja e dytë bie në det dhe bëhet gjak.” (16:3)

Prologu: “Një e treta e krijesave në det janë shkatërruar.” (8:9)
Epilogu: “Çdo gjallesë në det vdes.” (16:3)

Prologu: “Plaga e tretë bie mbi lumenj dhe burime uji.” (8:10) Epilogu: “Plaga e tretë bie mbi lumenj dhe burime uji.” (16:4)

Prologu: “Murtaja e katërt godet diellin, hënën dhe yjet.” (8:12)
Epilogu: “Plaga e katërt fyen diellin.” (16:8)

Prologu: “Mjerë ata që banojnë në tokë.” (8:13)
Epilogu: “Ata që banojnë në tokë janë dehur.” (17:2)

Prologu:” Murtaja e pestë errëson diellin dhe ajrin.” (9:2)
Epilogu: “Plaga e pestë e mbush mbretërinë e bishës me errësirë.” ​​(16:10)

Prologu: “Engjëlli i humnerës me çelësin e gropës së humnerës hap gropën.” (9:11, 1, 2)
Epilogu: “Bisha…do të dalë nga gropa pa fund.” (17:8)

Prologu: “Murtaja e gjashtë çliron engjëjt e lidhur në lumin Eufrat.” (9:14)
Epilogu: “Murtaja e gjashtë thanë lumin Eufrat.” (16:12)

Prologu: “Tri plagë dalin nga goja….” (9:17,18)
Epilogu: “Nga goja dalin tre shpirtra të papastër….” (16:13)

Prologu: “Ata nuk u penduan për vrasjet e tyre, etj.” (9:21)
Epilogu: “Ata nuk u penduan për veprat e tyre.” (16:14)

Prologu: “Bëhet një tërmet i madh dhe bie një e dhjeta e qytetit.” (11:13)
Epilogu: “Një tërmet i madh ndodhi dhe qytetet e kombeve ranë.” (16:18, 19)

Prologu: “Në plagën e shtatë “zëra të forta… që thonë” se mbretëritë e botës janë bërë të Zotit.” (11:15)
Epilogu: “Në plagën e shtatë “një zë i lartë…thotë: U plotësua.” (16:17)

Prologu: “Vetëtima, zëra, bubullima, tërmet dhe breshër.” (11:19)
Epilogu: “Zëra, bubullima, vetëtima, tërmet dhe breshër.” (16:18, 21)

***

Figura kryq nuk u përdor nga Joani për t’i bërë përshtypje lexuesve të tij me aftësinë e tij retorike. Është rezultat i frymëzimit hyjnor me qëllim që pjesët e librit të krahasohen me njëra-tjetrën, gjë që ndihmon në interpretimin e tyre.

Duke parë ballafaqimet e mësipërme, shohim se dy seksionet kryesore të librit përbëhen nga një numër çift nënseksionesh (pesë në secilin seksion). Kjo do të thotë që në vend që të ketë një përparim të vetëm ngjarjesh që kulmon në fund të rrëfimit, ka dy rrëfime të veçanta që kulmojnë, një në gjysmën e parë të librit dhe një tjetër në gjysmën e dytë. Nga kjo arrijmë në përfundimin se në të vërtetë kemi dy seksione në të gjithë librin.

Rrëfimi në pjesën e parë arrin kulmin në kapitullin 13:11-18, ku gjejmë përshkrimin e figurës së bishës, shenjën e bishës, numrin e bishës dhe dekretin e vdekjes për ata që refuzojnë t’i nënshtrohen Bishës. Ky fragment tregon ngjarjet që çuan në kulmin e përpjekjes afatgjatë të Satanait për të mposhtur popullin e Perëndisë.

Rrëfimi i njësisë së dytë arrin kulmin në kapitullin 14:1-5, aty lexojmë për Qengjin, i cili është Krishti, referenca për 144.000 dhe prania e tyre fitimtare në qiell me Krishtin. Ne shohim, në fakt, fitoren përfundimtare të Perëndisë mbi mëkatin dhe Satanin dhe çlirimin e popullit të Tij.

Prandaj arrijmë në përfundimin se tema qendrore e Apokalipsit ka të bëjë me Polemikën e Madhe midis Perëndisë dhe Satanit. Tema e seksionit/pjesë aë parë ka të bëjë me sulmet e Satanait kundër Perëndisë dhe kishës së Tij, gjatë historisë njerëzore, por edhe duke iu referuar ngjarjeve të ardhshme. Tema e seksionit/pjesës së dytë përshkruan fitoren e Zotit në konfliktin me Satanin dhe forcat e tij, duke pasqyruar përshkrimet e seksionit/pjesës së parë.

Previous Story

Presidenti Turk R.T.Erdogan i Bën Thirrje Botës Islame të “Armatoset” për të Luftuar Izraelin!

Next Story

Shpejt a Vonë Kryeministri Rama do të Thirret në SPAK - Nuk Ka Rezolutë që e Shpëton

Latest from Info

Perëndia Trini

Që në moshë të vogël themi fjalët: “Besoj në një Perëndi…!” Kemi mësuar se Perëndia është