Sistemi i një startup-i zviceran për të instaluar dhe hequr shpejt panelet diellore midis shinave të trenit po testohet. Teknologjia “revolucionare” po tërheq interesin e vendeve të tjera.
Ideja i lindi Joseph Scuderi-t një ditë në vitin 2020, ndërsa po priste një tren në Renens, në perëndim të Lozanës. Pse të mos bëjmë diçka me hapësirën e papërdorur midis shinave hekurudhore?
Pesë vjet më vonë, Scuderi dhe startup-i i tij Sun-WaysExternal link kanë vendosur 100 metra panele diellore në shina në Buttes, një fshat i vogël në kantonin Neuchâtel në Zvicrën perëndimore.
“Ne instaluam panele diellore siç do të bënim në çatinë e një shtëpie”, thotë Scuderi në zbulimin e projektit më 24 prill. Me shira të vazhdueshëm që bien, nuk ishte një ditë ideale për të inauguruar një central diellor, por Scuderi ishte i lumtur. Arritja deri këtu, thotë ai, “ka qenë një mrekulli”.
“Shfrytëzimi i shinave hekurudhore për të prodhuar energji diellore është një ide e shkëlqyer”, tha Martin Heinrich, studiues në Institutin Fraunhofer për Sistemet e Energjisë Diellore.
Kjo nuk është hera e parë që energjia diellore është integruar në infrastrukturën hekurudhore. Projektet në Gjermani, Itali, Francë dhe Japoni po testojnë panele diellore midis shinave. Megjithatë, startup-i zviceran është i pari që ka projektuar një sistem të lëvizshëm që mund të vendoset në linjat hekurudhore që janë të hapura për trafik.
Duke shfrytëzuar sipërfaqen e gjerë të pashfrytëzuar përgjatë hekurudhave, Sun-Ways synon të “revolucionarizojë prodhimin e energjisë fotovoltaike”.
Panele diellore të lëvizshme për të lejuar mirëmbajtjen e hekurudhave.
Instalimi Buttes përbëhet nga 48 panele diellore të vendosura në traversa hekurudhore, copa drejtkëndëshe përgjithësisht të bëra prej druri që mbështeten në shinat e çelikut.
Panelet diellore mund të instalohen manualisht ose mekanikisht nga një makinë e drejtuar nga kompania zvicerane e mirëmbajtjes së shinave Scheuchzer. Makina mund të vendosë dhe heqë gati 1,000 metra katrorë panele diellore vetëm në pak orë.
Edhe pse panelet janë projektuar për të qëndruar në vend ndërsa trenat lëvizin, aftësia për të hequr lehtësisht qelizat fotovoltaike është e rëndësishme për të lejuar punimet e mirëmbajtjes ose zëvendësimit në shina. Për të mbajtur panelet të pastra, një furçë cilindrike mund të vendoset në fund të trenave.
Sun-Ways mori mbështetjen nga një duzinë kompanish partnere dhe Agjencia Zvicerane për Promovimin e Inovacionit (Innosuisse). Buxheti për këtë fazë fillestare prove në Buttes arrin në 585,000 CHF (704,600 dollarë).
Panele diellore midis shinave: kështu funksionon sistemi inovativ i inauguruar në Zvicër.
2% e energjisë elektrike zvicerane nga hekurudha diellore?
Energjia elektrike e gjeneruar nga panelet futet në rrjetin lokal të energjisë. Termocentrali i hekurudhës diellore në Buttes do të prodhojë deri në 16,000 kilovat-orë (kWh) energji elektrike në vit, konsumi mesatar i katër deri gjashtë familjeve.
Sun-Ways thotë se afërsisht 5,320 kilometrat e rrjetit hekurudhor zviceran – minus seksionet në tunele ose me pak diell – mund të gjenerojnë një miliard kWh energji diellore në vit. Kjo korrespondon me konsumin e 300,000 familjeve, ose 2% të energjisë elektrike të përdorur në Zvicër.
Ashtu si shumë vende të tjera, Zvicra po mbështetet në burimet diellore dhe burime të tjera të energjisë së rinovueshme, për të arritur një shoqëri me emetime zero. Për të përmbushur qëllimin e saj të energjisë deri në vitin 2035, Zvicra do të duhet të prodhojë shtatë herë më shumë energji diellore sesa prodhon aktualisht.
“Është mirë që kompanitë hekurudhore dhe të transportit publik po inovojnë, duke përfshirë prodhimin e energjisë së rinovueshme”, thotë Florence Pictet, zëdhënëse e Zyrës Federale të Transportit (FOT).
Çatitë dhe fasadat e ndërtesave operative, siç janë stacionet dhe strehët e platformave, janë veçanërisht të përshtatshme për panelet diellore. Kompanitë e transportit publik mund të prodhojnë 20-30% të nevojave të tyre për energji elektrike duke përdorur ndërtesat dhe objektet e tyre, sipas FOT.
Megjithatë, autoriteti mbikëqyrës i transportit është më i kujdesshëm në lidhje me përdorimin e paneleve diellore midis shinave. Ai ka autorizuar provën në Buttes sepse trenat atje lëvizin mjaft ngadalë, me një shpejtësi maksimale prej 70 km/orë. Ai gjithashtu përcaktoi që faza e testimit të zgjasë të paktën tre vjet, jo gjashtë muaj siç planifikoi fillimisht Sun-Ways.
Për FOT, është e rëndësishme të studiohet funksionimi i këtij sistemi të ri në planin afatgjatë, në kushte reale operimi dhe gjatë çdo stine të vitit. Kjo është e vetmja mënyrë për të analizuar sjelljen e shinave, për shembull në aspektin e konsumimit, dhe për të vlerësuar sfidat që lidhen me mirëmbajtjen dhe monitorimin e infrastrukturës hekurudhore, thotë Pictet.
Pjesa e energjisë diellore në përzierjen e energjisë elektrike të Zvicrës është më e ulët se mesatarja europiane, siç ilustrohet në grafikun më poshtë:
Përdorimi i infrastrukturës ekzistuese për të ruajtur tokën.
Lubomila Jordanova, bashkëthemeluese e Greentech Alliance, një rrjet kompanish të përkushtuara për të luftuar ndryshimet klimatike, thotë se Sun-Ways ka krijuar “një mënyrë shumë të shkallëzueshme, efikase dhe miqësore me mjedisin për të prodhuar energji të pastër”.
Shfrytëzimi i shinave hekurudhore për të prodhuar energji diellore “është një ide e shkëlqyer”, thotë Martin Heinrich, një studiues në Institutin Fraunhofer për Sistemet e Energjisë Diellore, instituti më i madh i kërkimit diellor në Europë, për swissinfo.ch. Ai mbështet vendosjen e paneleve në zonat e ndërtuara në vend të ndërtimit të grupeve të mëdha në natyrë, thotë ai.
“Koncepti i instalimit të lehtë është në parim mjaft interesant për aplikimet në të gjithë botën”, argumenton Heinrich. Megjithatë, ai beson se “largueshmëria” e paneleve diellore nuk është domosdoshmërisht një pikë shitjeje.
Heinrich mendon se modulet fotovoltaike duhet të instalohen një herë dhe pastaj të mos preken për 20-30 vitet e ardhshme. Sa herë që hiqen, shpjegon ai, kostot rriten, si dhe mundësia e dëmtimit të pajisjeve.
Interes nga Shtetet e Bashkuara dhe Japonia.
Sun-Ways beson se panelet diellore mund të instalohen në gjysmën e linjave hekurudhore në botë. Startup-i po bashkëpunon në projekte të ngjashme në Korenë e Jugut, Spanjë dhe Rumani dhe ka zhvilluar bisedime eksploruese me partnerë potencialë në Kinë dhe Shtetet e Bashkuara.
Taebon Park, Drejtor Ekzekutiv i KRSPGPC, një kompani teknologjike që punon me Ministrinë e Mjedisit, Infrastrukturës dhe Transportit të Koresë së Jugut dhe me Autoritetin Kombëtar Hekurudhor, do të donte të përvetësonte teknologjinë e Sun-Ways në afërsisht 6,600 km të rrjetit hekurudhor të vendit të tij. Park, i cili mori pjesë në inaugurimin e projektit diellor në Buttes dhe është veçanërisht i interesuar sesi panelet janë të lidhura elektrikisht me sistemin e instalimit dhe heqjes në shina.
“Ne hulumtuam sisteme të tjera të ngjashme. Zgjodhëm Sun-Ways sepse është një teknologji e përparuar që është e përshtatshme për mirëmbajtjen dhe funksionimin e hekurudhës”, i thotë ai SWI swissinfo.ch. Një projekt pilot pritet të fillojë këtë vit në Korenë e Jugut.
Dieter Napitupulu, drejtor i Mutitron Automa, një kompani private e inxhinierisë diellore me seli në Indonezi, është gjithashtu i interesuar për inovacionin zviceran. Ai synon të fillojë me qytetin Bogor në provincën Java Perëndimore dhe më pas të shtrijë hekurudhën diellore në të gjithë ishullin.
Sun-Ways është gjithashtu midis projekteve që po vëzhgohen nga Ministria e Mjedisit, Infrastrukturës, Transportit dhe Turizmit (MLIT) e Japonisë. Japonia dëshiron të përfitojë nga shinat hekurudhore dhe objektet e tjera hekurudhore për të rritur prodhimin diellor dhe për të përmbushur objektivat e saj të dekarbonizimit deri në vitin 2050.
Por, përpara se të miratojnë sistemin zviceran, zyrtarët e MLIT duhet të sqarojnë disa pyetje rreth sigurisë së funksionimit të trenave dhe punës së mirëmbajtjes në shina, thanë përfaqësuesit e tyre.
Joseph Scuderi dhe ekipi i tij tani kanë tre vjet për të studiuar nëse një linjë hekurudhore mund të shërbejë edhe si një termocentral diellor. Nëse mundet, ideja që i lindi rastësisht në stacionin e trenit Renens mund të revolucionarizojë mënyrën sesi bota prodhon energji diellore, pa okupuar tokë të lirë.
Thanks for sharing! I learned something new today.
Interesting perspective. It really made me think differently.