Aktiviteti intensiv dhe i koordinuar ajror amerikan rreth Porto Rikos nxjerr në pah rolin e ishullit si një qendër kritike për logjistikën dhe mbështetjen operacionale të SHBA-ve në Karaibe dhe pranë Venezuelës, në një mjedis me tensione të larta gjeopolitike.
Aktiviteti i transportit ajror ushtarak amerikan në Porto Riko vazhdon me një ritëm të pandërprerë, siç dëshmohet nga të dhënat e gjurmimit të fluturimeve me burim të hapur dhe nga vëzhguesit që regjistrojnë lëvizjet nga kontinenti i SHBA-ve në Karaibe. Frekuenca dhe qëndrueshmëria e fluturimeve sugjerojnë një rrjedhë të vazhdueshme operative, jo lëvizje të rastësishme.
Porto Riko si një Qendër Logjistike e Përparuar
Ky model ka tërhequr vëmendjen e analistëve, të cilët e shohin ishullin si një qendër logjistike për operacionet e SHBA-ve pranë Amerikës jogore të Veriut. Rëndësi e veçantë i kushtohet afërsisë gjeografike me zonat që kufizohen me Venezuelën, gjë që përforcon rolin e Porto Rikos si një stacion operacional i ndërmjetëm.
Mbërritje të përsëritura të avionëve ushtarakë
Hulumtuesit e inteligjencës me burim të hapur (OSINT) që monitorojnë lëvizjet e avionëve ushtarakë kanë regjistruar mbërritje të vazhdueshme të avionëve të Forcave Ajrore dhe Marinës Amerikane në Porto Riko dhe zonat përreth. Aktivitet i veçantë vërehet pranë ish Bazës Detare Roosevelt Roads dhe në aeroportet fqinje. Përzierja e trafikut ajror – transporte, tanke dhe luftëtarë, sugjeron operacione të koordinuara, jo vetëm fluturime stërvitore.
Korridori i transportit të Forcave Ajrore Aktive
Të dhënat e fundit tregojnë fluturime të shumta të transporteve C-17A Globemaster III dhe C-130J Hercules midis kontinentit dhe Porto Rikos. Këta avionë përdoren për të transportuar me shpejtësi personel, pajisje dhe furnizime, gjë që përforcon vlerësimin se një korridor aktiv dhe i qëndrueshëm mbështetjeje logjistike është në funksion për forcat e vendosura ose që përgatiten në rajonin më të gjerë.
Prania e Marinës
Paralelisht, është regjistruar edhe aktiviteti i Marinës Amerikane. Imazhet e gjurmimit të fluturimit tregojnë një avion C-2A Greyhound që vepron në zonë, një lloj i lidhur kryesisht me misionet e furnizimit me karburant të transportuesve të avionëve. Analistët thonë se prania e tij mund të lidhet me fluturimet mbështetëse nga njësitë ajrore detare që veprojnë në ose që kalojnë tranzit në Karaibe.
Lufta elektronike dhe aktiviteti i luftëtarëve
Në të njëjtën kohë, analistët e OSINT po identifikojnë avionë të luftës elektronike dhe sulmit që veprojnë në jug dhe në lindje të Porto Rikos. Të dhënat tregojnë të paktën dy Growler EA-18G që veprojnë brenda Rajonit të Informacionit të Fluturimit Maiquetía, pranë Venezuelës. Për më tepër, avionë F/A-18 Super Hornet janë vëzhguar në veri të ishujve të Aruba-s, Bonaire-s dhe Curacao-s, zona që përdoren rregullisht nga SHBA-të për prani të avancuar dhe planifikim të emergjencës.
Roli kyç i anijeve cisternë fluturuese
Sipas të dhënave të fluturimit të shqyrtuara nga analistët, një anije cisternë KC-135R Stratotanker e Forcave Ajrore të SHBA-së u nis nga Republika Dominikane për një fluturim në drejtim të jugut. Avionët e furnizimit ajror me karburant konsiderohen thelbësorë për zgjerimin e rrezes dhe qëndrueshmërisë së avionëve luftarakë dhe prania e tyre shpesh përkon me periudha të aktivitetit të shtuar ajror.
Rëndësia strategjike e Porto Rikos
Vendndodhja gjeografike e Porto Rikos e ka bërë atë një qendër strategjike për operacionet ushtarake të SHBA-ve në Karaibe për dekada të tëra. Ishulli ofron qasje në korridoret kritike detare, afërsi me vendet partnere të SHBA-ve dhe shtrirje operacionale në zonat ku Uashingtoni ka shqetësime të vazhdueshme për sigurinë, të tilla si misionet kundër narkotikëve dhe monitorimi i regjimeve autoritare.


