Të famshëm dhe të vlerësuar për ndërtesat apo mobiljet që kanë projektuar, ata janë të magjepsur nga perspektiva e krijimit të një ore dore. Arkitektët me gjashtë yje, nënshkruajnë orët në emër të shtëpive të prodhimit të orës.
Tadao Ando për Bulgarin
Për arkitektin japonez, koha nuk mbaron kurrë. Si përkthehet kjo pamje në orë? Me një spirale valëzimesh të vazhdueshme të gdhendura në numrin e ‘Octo Finissimo Automatic’. Është ora më e hollë Bulgari që Tadao Ando e ridizajnoi në 160 kopje. E vërtetë ndaj logjikës së saj minimaliste, ai u shmanget numrave për të shënuar orët. Në kornizën abstrakte ajo përfshin një gjysmëhënë të vogël të frymëzuar nga kultura japoneze. Bëhet fjalë për Mikazuki – faza e parë e krijimit të hënës së plotë – e cila identifikohet me rrjedhën e përjetshme të kohës. Me një byzylyk titani, lëvizja e mekanizmit është e dukshme në anën e pasme, e cila mban edhe firmën e arkitektit fitues të çmimeve.
Max Bill për Junghans
Të mbash një orë Junghans Max Bill është si të veshësh një pjesë të historisë së dizajnit të pasluftës. Kështu i quan kompania gjermane koleksionet e firmosura në emër të saj nga Max Bill. Dhe nuk e ka gabim. Orët janë mishërimi i asaj që më pak është më shumë, filozofia e vendosur nga shkolla Bauhaus. Artisti, projektuesi i produkteve, arkitekti dhe studenti i Gropius, themeluesi i shkollës, Max Bill i kushtoi rëndësi të veçantë saktësisë së mekanizmit dhe kohëzgjatjes së dizajnit. Kjo është arsyeja pse seriali i parë që ai projektoi në vitin 1961 del i njëjtë dhe i pandryshuar deri më sot pasi ka miq fanatikë.
Marc Berthier për Hermes
Një orë për udhëtarët me shumë stil. Në vitin 2006, Hermes ia dha këtë drejtim Marc Berthier. I njohur për formësimin e Galeries Lafayette në Paris, arkitekti, projektuesi i produkteve dhe Kalorësi i Letrave dhe Arteve propozon Carre H, orën katrore me sfida dizajni, e cila u lançua më në fund në vitin 2010 në 173 kopje. Berthier luan me simetrinë dhe format gjeometrike, vizaton një rreth të përsosur brenda katrorit. E bërë nga titan i lehtë, ajo mundësohet nga një kalibër zviceran Girard-Perregaux, që zbulohet kur e ktheni orën me kokë poshtë.
Alvaro Siza për Cauny
“Një orë që duhet të duket si një karrige”, thotë arkitekti portugez me rastin e bashkëpunimit të tij me orët zvicerane Cauny. Me numra arabë, një kornizë çeliku dhe xhami, ora CaunyXSiza shërben për thjeshtësi funksionale, si dhe ndërtesat e projektuara nga Alvaro Siza. Një besimtar i arkitekturës së ndershme, siç gjykohet nga komiteti ndërkombëtar që e nderoi në 1992 me çmimin Pritzker, ekuivalent me çmimin Nobel në arkitekturë.
Frank Gehry për Fosile
Në numrin dixhital, numrat e shkruar me dorë nga arkitekti i yllit tregojnë se sa minuta kanë mbetur derisa të jetë, për shembull, ora 11:20. Në të njëjtën kohë, kur ‘am’ bëhet ‘pm’, atëherë fjala mesnatë ose mesditë, gjithmonë e shkruar me dorë, shfaqet në numërues për një minutë. Në orën e Fossil’s Positive Negative, duket sikur vetë Frank Gehry po na tregon kohën. Asgjë më pak nuk do të pritej nga kanadezi 93-vjeçar, i cili ka firmosur disa nga ndërtesat më të bukura dhe më imagjinative në botë. Ashtu si ndërtesa e Fondacionit Louis Vuitton në Paris, në të cilën ai përdori 12 vela të lakuara dhe 3.600 panele xhami.
Arne Jacobsen për AJ
Edhe nëse nuk keni dëgjuar asgjë për të, do ta keni parë diku kolltukun e tij, i cili shfaqet edhe në videon “Help” të Beatles në vitet ’60. Arkitekti dhe stilisti danez është ai që e bëri të njohur në mbarë botën, dizajn i bërë në Danimarkë. Ndër ndërtesat që ka lënë pas është Banka Kombëtare e Danimarkës në Kopenhagë, e cila ishte projekti i tij i fundit para se të vdiste në vitin 1971. Si zakonisht, ai nuk i la asgjë rastësisë. Ai madje projektoi orën e murit të Bankers – marka tregtare e bankës – e cila më vonë u lëshua në një orë dore me nofkën Spiral. Arsyeja? Duart e saj janë zëvendësuar nga një spirale me dymbëdhjetë elementë individualë, aq sa orët e ditës.