Apokalipsi – Dita e Zotit

/

“Të dielën hyra në një ekstazë shpirtërore (në Frymë) dhe dëgjova pas meje një zë të lartë, si një bori.” Apokalipsi 1:10.

Joani ishte “në shpirt”. Kjo do të thotë se Joani ishte i mbushur me Frymën e Shenjtë – “Por ju nuk jeni nga mishi, por nga Fryma (në Frymë), nëse Fryma e Perëndisë banon në ju” (Romakëve 8:9). Kjo frazë mund t’i referohet gjithashtu përvojës së përditshme të të krishterit të rilindur që “ecën sipas Frymës” (Galatasve 5:16). Por kur kjo shprehje përdoret në Apokalips, do të thotë se Gjoni pa një vegim, për shembull: “Dhe në një ekstazë shpirtërore (në Frymë) ai më ngriti në një mal të madh e të lartë dhe më tregoi qytetin e madh, Jeruzalemin e shenjtë” (Apokalipsi 21:10, shih gjithashtu Apokalipsi 4:2, 17:3).

Joani deklaron: “Gjatë ditës së dielës (në fillim të së dielës) erdha në një ekstazë shpirtërore”. Në çdo rast tjetër ku kjo frazë përdoret në Apokalips, ajo specifikon se Joani u transportua gjatë ekstazës shpirtërore. Por ky varg do të thotë se Joani në vegimin e tij u transferua në “ditën e së dielës”. Kjo frazë është unike në Bibël dhe megjithëse më vonë në shekullin e dytë,[1] i referohej ditës së javës, të dielës,[2] por nuk ka asnjë provë në Bibël për të mbështetur këtë interpretim. Në thelb, dita që Zoti i referohet si dita e Tij është dita e ardhjes së Tij: “Sepse si rrufeja, që shkëlqen nga një pjesë nën qiell, shkëlqen në një pjesë tjetër nën qiell, kështu do të jetë edhe Biri i njeriut në ditën e vet” (Luka 17:24).[3] Kur Joani thotë “të dielën” është thjesht një mënyrë tjetër për të thënë “dita e Zotit”,[4] që i referohet qartë ditës kur Krishti do të kthehet, për të shpëtuar popullin e Tij, nga persekutimi dhe ekzekutimi i urdhrit të vdekjes në fund të botës.

Kjo pikëpamje forcohet nga fakti se Joani “të dielën hyri në një ekstazë shpirtërore…” dhe dëgjoi “një zë të lartë, si një bori”. Bori u përdor nga populli i Izraelit në kohën e Dhiatës së Vjetër, për të tërhequr vëmendjen kur ndodhte ndonjë ngjarje e rëndësishme, ose kur kishte një rrezik të afërt. Si simbolikë, kjo lidhet veçanërisht me ditën e Zotit, për shembull: “I bini borisë në Sion dhe lëshoni britma në malin tim të shenjtë… sepse dita e Zotit po vjen, sepse është afër” (Joeli 2:1 shih gjithashtu Zakaria 1:14-16, 1 Thesalonikasve 4:16). Pika kryesore që thekson libri i Apokalipsit është dita e Zotit – e diela, kur Zoti ndërhyn për të marrë frenat e historisë së njerëzimit.

***

[1] Referenca e parë e qartë për fjalën greke “e diel”, si dita e javës e diel gjendet në Ungjillin apokrif të Pjetrit, shkruar në gjysmën e dytë të shekullit të dytë.

[2] Në Dhiatën e Re, e diela përmendet vazhdimisht si dita e parë e javës, madje edhe në Ungjillin e Joanit (p.sh. Joani 20:1), të cilin Joani e shkroi afërsisht në të njëjtën kohë.

[3] Disa dijetarë kanë deklaruar se “e diela” është e shtunë. Kjo pikëpamje mbështetet nga Bibla. Krishti tha: “Biri i njeriut është Zot edhe i së shtunës” (Mateu 12:8). Në mënyrë të ngjashme, te Isaia 58:13 thuhet: “Ti e quan Sabatin një kënaqësi, ditën e shenjtë të Zotit…“. Në çdo rast, nuk ka asnjë provë në Bibël për të mbështetur pikëpamjen se “e diela” i referohet literalisht një dite të javës. Kjo teori mbështetet vetëm nga tradita e kishës, e cila u ndikua shumë nga nevoja e të krishterëve të shekullit të dytë për t’u dalluar nga hebrenjtë dhe Sabati “i tyre”, për shkak të persekutimit të hebrenjve nga romakët. Për një diskutim të gjerë të kësaj teme, lexoni librin “Nga e shtuna deri të dielën” nga Samuele Bacchiocchi, Pontifical Gregorian University Press (disponohet nga Biblical Perspectives, Berrien Springs, MI).

[4] “Dhe pas këtyre do të derdh frymën time… Dhe do të tregoj përbindësha në qiej dhe në tokë, gjak, zjarr dhe tym. Dielli do të shndërrohet në errësirë ​​dhe hëna në gjak, para se të vijë dita e madhe dhe e lavdishme e Zotit. Dhe kushdo që thërret emrin e Zotit do të shpëtohet” (Joeli 2:28-32). “Por dita e Zotit do të vijë, si një hajdut natën, në të cilën qiejt do të kalojnë me një zhurmë të vrullshme dhe elementët, ndërsa do të digjen, do të treten…” (2 Pjetrit 3 :10). Shiko gjithashtu Isaia 2:10-21, Joeli 2:1, 10, 11, Zakaria 1:14-17, Malakia 4:5, 1 Thesalonikasve 5:2-4.

Previous Story

Zjarret e Mëdha në Izraelin Verior Pas Sulmeve të Hezbollahut (video)

Next Story

Britani: Rritje me 24% të Rasteve me Kancer në Moshën nën 50 Vjeç!

Latest from Info