Hashtagu “A4 Revolution” u bë shpejt viral në internetin kinez.
Kina ndjek një “politikë të tolerancës zero” kundër koronavirusit dhe zbaton bllokime të rrepta, si në Shangai, me njerëz që vdesin, sepse nuk lejohen të dalin nga shtëpitë e tyre për të bërë pazar ose për ilaçe. Kështu mijëra kinezë po vërshojnë në rrugë për të protestuar, pa bërtitur parulla apo pa përdorur pankarta. Në vend të kësaj, ata mbajnë në duar një letër bosh të bardhë A4.
Në perëndim mund të duket si një shaka Monty Python, por në vendin e “Dragoit të Kuq” ka një kuptim të veçantë, pasi e bardha është një ngjyrë zie, shpreh zemërim dhe përdoret kryesisht në funerale. Pra, në një shtet me censurë intensive dhe represion të tepruar shtetëror, populli ka shpikur një mënyrë për të shprehur indinjatën e tij, por jo për të provokuar zemërimin e autoriteteve.
Siç raporton New York Times, protesta po zhvillohen në të paktën 12 qytete, në të cilat ata mbajnë letra të bardha, ndërsa hashtag-u “A4 Revolution” është bërë viral në internetin kinez. Në fakt, qindra ndryshuan fotot e profilit dhe vendosën letra të bardha, duke mbështetur kështu protestat.
Shakaja që lindi një simbol zemërimi.
Që nga momenti që Kina zbatoi “politikën e tolerancës zero” për koronavirusin, lindën imazhe distopike, me njerëz që vrasin veten duke u hedhur nga çatitë, pasi çdo lëvizje jashtë shtëpisë, qoftë edhe për në supermarket, është e ndaluar. Megjithatë, më 24 nëntor, një zjarr shpërtheu në një ndërtesë apartamentesh në rajonin e Xinjiang, duke shkaktuar humbjen e 10 jetëve, me shtetrrethimin e rreptë që u fajësua për përfundimin tragjik.
Kështu, lindi një valë proteste, ku njerëzit fillimisht varën çarçafë të bardhë në ballkonet e tyre në shenjë zie. Por më pas, me zemërim të ndezur, ata dolën në rrugë duke mbajtur fletë të bardha, të cilat i zëvendësuan menjëherë me letra A4. Letra bosh në të bardhë simbolizon se “ne heshtim, por jemi gjithashtu të fortë”, përshkruan Hazel Liu, një producent filmash 29-vjeçar që mori pjesë në vigjiljen për viktimat përgjatë lumit Liangma në Pekin të dielën.
Sipas raportit amerikan, protestuesit mund të jenë motivuar nga zia e krijuar nga zjarri vdekjeprurës, por rrënjët e “armës” së tyre të re mund të gjurmohen në epokën e Bashkimit Sovjetik.
Në veçanti, një shaka popullore në Kinë nga epoka e “socializmit ekzistencial”, thotë se një ditë një polic arrestoi një shtetas sovjetik, i cili shpërndante fletëpalosje. Por kur pa se çfarë shpërndante, kuptoi se ishin vetëm letra bosh, ndaj e pyeti se çfarë simbolizonin dhe mori përgjigjen “nuk kemi nevojë të shkruajmë asgjë. Mes nesh, të gjithë e dimë se çfarë do të thotë”.
Cilët po protestojnë?
Për shkak të izolimit që ndjek Pekini dhe që nxit Perëndimi, i kombinuar me represionin e tepruar shtetëror, nuk është e qartë saktësisht se kush po proteston, përsa i përket forcave politike. Bazuar në mediat ndërkombëtare, shumica thjesht kërkon lehtësimin e masave për koronavirusin, por ka zëra që kërkojnë dorëheqjen e presidentit kinez Xi Jinping.
Megjithatë, nuk ka gjasa deri tani që shumica e protestuesve aktualë kinezë të jenë njerëz që ëndërrojnë ta bëjnë shtetin e tyre më perëndimor.
Përkundrazi, ekspertët mendojnë se protestojnë kryesisht ata që u prekën nga masat për koronavirusin, ku një pjesë e më të pasurve financiarisht kërkojnë reforma, por jo gjithmonë për të mirën.
Karakteristike është që në dekadën e fundit ka pasur një rritje serioze të nacionalizmit në Kinë, si rezultat i së cilës Wang Xiaodong, i cili konsiderohet si “kumbari” i nacionalizmit kinez, ka një mendim tjetër dhe thekson se “asnjëherë nuk u kam thënë protestueseve të jenë të tillë, kaq të çmendur”.