Kur një inxhinier i kompanisë zbuloi për herë të parë fotografinë dixhitale, drejtuesit e “varrosën” atë, për të mos humbur në shitjet tradicionale të filmave.
Emri Kodak mund të mos thotë shumë sot, por dikur ishte sinonim i fotografisë. Arriti të bëhet sinonim i kompanisë që “u vetëvra” duke ofruar një leksion të dhimbshëm për çdo biznes, që me gabimet e veta qëndron jashtë zhvillimeve.
Vendimi i kompanisë për të mos investuar në fotografinë dixhitale, edhe pse ajo ishte teknologjikisht e avancuar dhe mund të kishte një avantazh ndaj konkurrencës, është edhe sot një nga gabimet më të mëdha të biznesit në histori. Një gabim i ndjekur nga disa më të vogla.
Ishte kompania që bëri kamerën e parë automatike në fillim të shekullit të 20-të, duke arritur që fotografia të jetë një hobi për shumë njerëz në vend të një aktiviteti thjesht profesional. Madje, arriti të fuste femrat në “lojën” e fotografisë, duke prezantuar “vajzat Kodak” dinamike dhe të pavarura (që sigurisht ishin edhe gra dhe nëna të mira).
Edhe në kohët kur marketingu nuk ishte aq i sofistikuar sa sot, Kodak kishte arritur të bindte konsumatorët se ishte kompania ideale, pra e vetmja që mund të kapte dhe të stamponte aq mirë kujtimet e tyre. “Momenti Kodak” ishte sinonim i lumturisë familjare.
Nga mesi i viteve 1970, vlera e kompanisë tejkaloi 30 miliardë dollarë, më e madhja në industrinë e fotografisë. Ajo kishte pothuajse një monopol në mbarë botën mbi shitjet e filmave si dhe kamerave. Nga çdo bombinë filmi fituan deri në 15 dollarë, një shumë parash që askush nuk mund ta “marrë” lehtë.
Nga ana e biznesit, gjithçka dukej se po shkonte mirë për kompaninë.
Në vitin 1975 Steve Sasson (foto në fillim të artikullit), një inxhinier që punonte për kompaninë, shpiku një aparat fotografik që nuk kishte nevojë për film. Imazhi është regjistruar në mënyrë dixhitale, por me cilësi të ulët. Makina ishte e ngathët dhe e rëndë, por ishte e qartë se kishte një të ardhme.
“Mirë, por mos e thuaj askund”, ishte pak a shumë reagimi i drejtuesve të kompanisë ndaj sajimit të Sassoon. E meta me shpikjen ishte se ajo kërcënonte drejtpërdrejt modelin e biznesit të Kodak.
Kompania për shumë vite tregoi një mohim të llojit, në lidhje me perspektivat e fotografisë dixhitale.
Ishte akoma edhe kur në fillim të viteve 1980 Sony, një nga konkurrentët e tij, lançoi kamerën pa film.
Kodak më pas kërkoi një hetim të brendshëm për perspektivat e industrisë dhe nëse modeli klasik është në rrezik. Hulumtimi tregoi se dixhitali ka potencialin për të zëvendësuar filmin, por Kodak kishte një dekadë për t’u përgatitur për ndryshimin. Në fund të fundit, pavarësisht se kishte shumë kohë përpara saj, Kodak nuk bëri pothuajse asgjë për të përfituar prej saj.
Në vend të kësaj, kompania u përpoq të përdorte dixhitale për të mbështetur filmin. Në mesin e viteve ’90 Kodak doli me një aparat fotografik hibrid dixhital dhe analog. Fotot duhej të printoheshin në laborator, në mënyrë që të mos humbisnin shitjet e filmave. Natyrisht, sipërmarrja dështoi.
Drejtuesit e Kodak në vitet 1980 dhe 1990 ishin jashtëzakonisht ngurrues për të shqyrtuar mundësinë e zëvendësimit të filmit tradicional me atë dixhital. Siç është analizuar shumë herë, në teorinë e marketingut, ata nuk arritën të gjenin se ku “përshtateshin” dixhitalët në modelin e tyre të funksionimit. As, përsëri, nuk u futën në mendësinë për t’u bërë pionierë edhe në filmin dixhital.
Ata mendonin se konsumatorët nuk do të ndaheshin kurrë nga rituali i printimit të filmit (që sigurisht nuk e bënë), por kamera dixhitale e eliminoi këtë nevojë. Gjatë rrugës, cilësia e dixhitalit tejkaloi atë të filmit analog, për të mos përmendur sesi telefonat celularë u bënë gjithashtu kamera të jashtëzakonshme.
Ndërsa kamerat dixhitale tani u shndërruan në pajisje, ato shiteshin kudo që mund të gjesh pajisje elektronike, jo vetëm në qarkun e fotografisë që kontrollohej kryesisht nga Kodak. Gradualisht kompania humbi “fushën” e saj dhe u detyrua të luante në atë që konkurrentët e saj kishin formësuar.
Por Kodak humbi edhe një audiencë tjetër që kishte ndërtuar ndër vite, femrat.
Në vitin 2007, Kodak kishte një vlerë prej 140 milionë dollarësh, një dyqan i vogël në industrinë e fotografisë, kështu që falimentimi i tij në vitin 2012 ishte kulmi i një kursi të paracaktuar.
Nëse diçka mund ta shpëtojë filmin klasik, është moda që po vjen,me një rikthim romantik në kohërat e vjetra, ku kërkesa për kamera filmike dhe klasike (qoftë të dorës së dytë) ka filluar të rritet vitet e fundit.
A mundet Kodak të rifitojë pozicionin që mbante dikur në industri? Nostalgjia nuk mund t’i fshijë gabimet e kompanisë.